Med programmet Lyden af London skruer vi tiden tilbage til 1700-tallets beskidte London, hvor luften bestemt ikke var forbilledlig hvad angår renhed, hvor støjen helt sikkert overskred nutidens decibelgrænser og hvor man hellere drak øl end vand for at bevare sit gode helbred. Men dengang flokkedes folk om teatret og operaen, kongen var en stor beundrer af den fine kunst og på den lokale pub spillede en flok folkemusikere på livet løs. På tværs af klasser brugte folk musikkens kraft til at drømme sig væk fra hverdagens barske realiteter.
Med arier og instrumentale stykker af bl.a Dowland, Purcell, Händel kommer livets glæder og sorger til udtryk. Alle følelser kommer på spil når vi, via musikken, rejser mellem slotte, kirker og kroer og stifter bekendtskab med passionerede elskere, inspirerende muser og berusede sømænd, som bare nægter at lade os gå inden den sidste runde på baren!
Program:
G. F. Händel – Ouverture from Alcina
G. F. Händel – Waft her, Angels (Jephta)
J. Dowland – The King of Denmark’s Galiard
J. Dowland – Flow my tears
H. Purcell – Abdelazar suite
H.Purcell – One Charming Night (Fairy Queen)
H. Purcell – The Sailor’s song (Dido and Aeneas)
H. Purcell – The Sailor’s dance
Pause
H. Purcell – Chaconne in G minor
H. Purcell – Music for a While (Oedipus)
H. Purcell – The Fairy Queen suite
H. Purcell – Beauty thou scene of love (Welcome to all the pleasures)
G. F. Händel Passacaglia (HWV399)
G. F. Händel – Pastorello d’un povero armento (Rodelinda)
G. F. Händel – Concerto grosso op. 6 no. 10
Ouverture – Allegro – Lento – Allegro – Allegro – Allegro moderato
Den britiske tenor Kieran White har hurtigt etableret sig som en eftertragtet solist i Europa. Han har arbejdet med mange af verdens førende ensembler og festivaler, og hans stemme er blevet rost for sin klarhed og udtryksfuldhed. Kieran har optrådt i operaer som La Fida Ninfa, L’Incoronazione di Poppea, og Acis and Galatea, og hans koncerter inkluderer optrædener med Vox Luminis, Freiburg Baroque Orchestra og Collegium Vocale Briela.
Kieran White har modtaget flere anerkendelser, herunder 2. plads ved Froville International Baroque Singing Competition og 1. plads ved Aria Borealis Bodø Singing Competition.
Koncerten er støttet af: Statens Kunstfond, Aage og Johanne Louis-Hansens Fond, Dansk Musiker Forbund